Βαρουφάκης: Τους είπα IOU και με έκαναν υπουργό.
Στην αποκάλυψη ότι παρουσίασε για πρώτη φορά δια ζώσης το σύστημα παράλληλων πληρωμών (IOU) στον Αλέξη Τσίπρα τον Ιούλιο του 2013, προχώρησε ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο κ. Βαρουφάκης είπε επίσης ότι την αναλυτική παρουσίαση του σχεδίου στον Αλέξη Τσίπρα, στο σπίτι του στην Κυψέλη, την έκανε τον Νοέμβριο του 2014 και τότε ο Αλέξης Τσίπρας του πρότεινε το υπουργείο Οικονομικών.
«Παρουσίασα την κεντρική ιδέα στο γραφείο του Τσίπρα (στην Κουμουνδούρου), και ήταν παρόντες ο Τσακαλώτος, ο Δραγασάκης και ο Σταθάκης. Η αντίδραση ήταν πολύ θετική, όπως είναι πάντα θετική, γιατί είναι πολύ καλή ιδέα» είπε ο πρώην υπουργός.
Ο Γιάνης Βαρουφάκης υποστήριξε ότι το σχέδιο έγινε απολύτως αποδεκτό στη συνάντηση της Κυψέλης, στην οποία μετείχαν ο Νίκος Παππάς και ο Γιάννης Δραγασάκης.
«Εκείνο το βράδυ στο διαμέρισμα του Αλέξη, το σχέδιο έγινε απολύτως αποδεκτό, απ’ όλους, στο βαθμό να μού το ζητήσουν και εγγράφως… τους έστειλα δεκασέλιδο έγγραφο με τις τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος» είπε ο πρώην υπουργός.
Παράκαμψη Στουρνάρα
Ο πρώην υπουργός είπε επίσης ότι η εφαρμογή του σχεδίου προϋπέθετε την απομόνωση του διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος. Παραλλήλως θα άλλαζε το νομικό πλαίσιο της ΤτΕ και θα προωθούνταν κούρεμα ομολόγων ύψους 27 δισ. ευρώ.
«Όχι, δεν θα ενημέρωνα τον Στουρνάρα. Σε καμία των περιπτώσεων δεν τον αφορά, το υπουργείο Οικονομικών θα το έκανε αυτό», είπε ο κ. Βαρουφάκης. Διευκρίνισε πάντως ότι το σχέδιό του δεν είχε στόχο να αντικαταστήσει το ευρώ, αλλά να λειτουργήσει συμπληρωματικά, επιφέροντας ρευστότητα στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης, η οποία θα προέκυπτε.
Για τις διαπραγματεύσεις του Ιανουαρίου του 2015 ο πρώην υπουργός σημείωσε: «Ένα μήνα πριν από τις εκλογές (του Ιανουαρίου του 2015) 14 Δεκεμβρίου του 2014, είχα πει ότι αν δεν είμαστε διατεθειμένοι σε περίπτωση ρήξης, να κλείσουμε το τηλέφωνο στον Ντράγκι όταν απειλήσει με κλείσιμο των τραπεζών τότε δεν υπάρχει λόγος να εκλεγούμε, και τότε πρέπει να βρούμε δικό μας σύστημα να παράξουμε τη δική μας ρευστότητα. Δεν θέλουμε τη ρήξη, αλλά και δεν πρέπει να τη φοβόμαστε.»
Ο κ. Βαρουφάκης αναφέρθηκε και στο κρίσιμο υπουργικό συμβούλιο, μετά το δημοψήφισμα, τονίζοντας ότι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης έθεσε βέτο και όλοι οι υπουργοί τάχθηκαν κατά του σχεδίου του.
«Ο Δραγασάκης έθεσε βέτο, δύο μειοψηφήσαμε», είπε αλλά δεν κατονόμασε τον δεύτερο.
Τέλος για τις απειλές σχετικά με την παραπομπή του σε Ειδικό Δικαστήριο επανέλαβε ότι είναι πρόθυμος να καταθέσει όχι μόνο σε Ειδικό Δικαστήριο, αλλά και σε στρατιωτικό δικαστήριο ή ακόμη και σε ορχήστρα θεάτρου.
«Εγώ θα είμαι εκεί, εσείς θα είστε; Κοτάτε να έρθετε;» είπε ο πρώην υπουργός Οικονομικών.
Επιμέλεια Αννιώ
πηγη:stavroslygeros.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια