Σεισμός στην Κω Live: Δυο νεκροί - Άνοιξε στα δυο το λιμάνι! - Έχασε τα δυο του πόδια ένας από τους τραυματίες
- Δυο νεκροί από τον φονικό σεισμό - 5 σοβαρά τραυματίες - Μεταφέρονται στο Ηράκλειο Κρήτης
- Ο σεισμός των 6,4 Ρίχτερ ταρακούνησε όλα τα Δωδεκάνησα - Τσουνάμι σχεδόν ενός μέτρου
- Η θάλασσα βγήκε στην στεριά ενώ συντρίμμια από κτίρια είναι σχεδόν παντού
- Δεν μπορεί να δέσει κανένα πλοίο στο λιμάνι - Λειτουργικό το αεροδρόμιο
ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΔΕΙΤΕ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αντιμέτωπη με μία τραγωδία βρίσκεται η Κως. Ο φονικός σεισμός των 6,4 ρίχτερ που σημειώθηκε στα Δωδεκάνησα στη 01:31 τα ξημερώματα της Παρασκευής (21.07.2017) στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον δυο ανθρώπους και άφησε πίσω του πάνω από 100 τραυματίες - ευτυχως οι περισσότεροι ελαφρά - και πολλές ζημιές. Ο σεισμός ήταν τόσο δυνατός που πολλά από τα περιστατικά τραυματισμών προέκυψαν λόγω του πανικού.
Κι άλλες εικόνες από την Τουρκία
Σε εξέλιξη η μεταφορά των τραυματιών
Μια γυναίκα από τη Νορβηγία, ένας έλληνας και ένας τούρκος μεταφέρονται στην Αθήνα. Επίσης, δυο σουηδοί και δυο έλληνες μεταφέρονται στην Κρήτη.Κλιμάκια μηχανικών της Κω και της περιφέρειας νοτίου Αιγαίου κατ’ εντολή του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννη Γλυνού βρίσκονται από νωρίς το πρωί στους δρόμους της πόλης της Κω αλλά και σε ολόκληρο το νησί με σκοπό να διεξάγουν μακροσποπικό έλεγχο στα κτίρια τα οποία έχουν πληγεί από την ισχυρή σεισμική δόνηση.
Όπως είπε ο κ. Γλυνός στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις «οι ζημιές περιορίζονται σε παλαιά κτίρια λιθοδομών και τα νέα κτίρια του νησιού, μεταξύ των οποίων και οι πολυάριθμες ξενοδοχειακές μονάδες, παρουσιάζουν ελάχιστα έως καθόλου προβλήματα».
Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες.
Νεότερα για τους νεκρούς και τους τραυματίες
Ένας τούρκος και ένας σουηδός είναι τα θύματα του σεισμού των 6,4 ρίχτερ. Και οι δυο ήταν ακριβώς κάτω από τον τοίχο που κατέρρευσε έξω από το μπαρ που βρίσκονταν την ώρα του σεισμού. Δυστυχώς ένας από τους σοβαρά τραυματίες υπέστη ακρωτηριασμό και στα δυο του πόδια.
Δυο πλοία δεν προσέγγισαν στην Κω
Δεν προσέγγισε το λιμάνι της Κω το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "blue star 2", αφού το λιμάνι έχει υποστεί ζημιές λόγω του ισχυρού σεισμού και προς το παρόν έχει τεθεί ανενεργό.
Το πλοίο πραγματοποιούσε το δρομολόγιο από Πειραιά, Σάμο, Κω και Ρόδο. Οι 260 επιβάτες του, που είχαν προορισμό την Κω, αποβιβάστηκαν στην Κάλυμνο και αναμένεται στη συνέχεια να επιβιβαστούν στο φέρι μποτ «Ολυμπιος Ζευς», προκειμένου να τους μεταφέρει στο Μαστηχάρι.
Επίσης, το blue star paros δεν μπόρεσε και αυτό να προσεγγίσει το νησί και οι 78 επιβάτες για την Κω μεταφέρθηκαν με έκτακτη προσέγγιση του πλοίου στη Νίσυρο και από εκεί αναμένεται να μεταφερθούν με τουριστικό σκάφος στα Καρδάμαινα. Το blue star paros συνέχισε το δρομολόγιό του για Νίσυρο, Τήλο, Σύμη, Ρόδο και Καστελόριζο.
Πέντε σοβαρά τραυματίες στο ΠΑΓΝΗ με Σινούκ
Πέντε τραυματίες εκ των οποίων οι τρεις σοβαρά μεταφέρονται με ελικόπτερο Σινούκ από την Κω στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου στην Κρήτη.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες ο ένας νεκρός είναι Τούρκος 39 ετών και ο δεύτερος Σουηδός, 27 ετών.
Λέκκας στο newsit.gr: Μετασεισμοί θα γίνουν και θα γίνονται - Είναι μέσα στα φυσιολογικάπλαίσια
Κάποιοι πάντως από τους εκατοντάδες που κοιμήθηκαν στρωματσάδα απόλαυσαν μια υπέροχη ανατολή και την μοιράστηκαν μαζί μας
Σταύρος Θεοδωράκης: Η σκέψη μας είναι στην Κω
«Η σκέψη μας είναι στους νησιώτες μας στην Κω και τα άλλα νησιά. Ελπίζω το κράτος να ανταποκριθεί και να βοηθήσει άμεσα και αποτελεσματικά. Με το φως της ημέρας φάνηκε ότι οι ζημιές στο λιμάνι της Κω δεν είναι μεγάλες. Μην αναβάλλετε τις διακοπές σας στην υπέροχη γη του Ιπποκράτη», έγραψε στο twitter ο Σταύρος Θεοδωράκης.
Δύτες θα βουτήξουν στο λιμάνι
Δύτες αναμένεται να πραγματοποιήσουν κατάδυση στο λιμάνι της Κω προκειμένου από τους αρμόδιους μηχανικούς να υπάρξει μία πρώτη εκτίμηση της κατάστασης μετά τον ισχυρό σεισμό που έπληξε το νησί, τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός.Πρόσθεσε ότι, από την πρώτη εικόνα, το κρηπίδωμα φαίνεται να είναι εντάξει παρά το γεγονός ότι ένα μεγάλος μέρος του λιμανιού έχει υποστεί καθίζηση.
Στην περίπτωση που το κρηπίδωμα είναι εντάξει θα εξετάσουμε την κατασκευή μίας ράμπας προκειμένου να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν τα πλοία της ακτοπλοϊας ανέφερε.
Ο κ.Σαντορινιός επεσήμανε ότι έως τώρα σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το σεισμό έχουν χάσει τη ζωή τους δύο τουρίστες, ενώ τρία ακόμα άτομα που τραυματίστηκαν σοβαρότερα αναμένεται να μεταφερθούν για νοσηλεία στο νοσοκομείο Ηρακλείου.
Συλλυπητήρια Μητσοτάκη
Τα θερμά του συλλυπητήρια στους οικείους των δύο νεκρών, από τον μεγάλο σεισμό στην Κω, έστειλε με ανάρτησή του στο
twitter ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Είμαστε δίπλα στους Κώες» δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ ανακοινώνοντας πως κλιμάκιο του κόμματος μεταβαίνει στην περιοχή.
Αναβλήθηκε η συζήτηση στην Βουλή
Με απόφαση του Προέδρου της Βουλής Ν.Βούτση, μετά από επικοινωνία με τον πρωθυπουργό, και ύστερα από σχετικό αίτημα του προέδρου της ΝΔ, αναβάλλεται η συζήτηση που ήταν προγραμματισμένη για σήμερα στην Ολομέλεια του Σώματος επί της προτάσεως της ΝΔ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, σχετικά με τη διερεύνηση της εμπλοκής του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου και άλλων στελεχών και λειτουργών σε εκκρεμή δικαστική υπόθεση.
Τελικά δεν θα μεταβεί στην Κω ο πρωθυπουργός
Μόλις έγινε μετασεισμός 4,4 ρίχτερ
Με φέρυ μπόουτ στα άλλα νησιά όσοι θέλουν να φύγουν από την Κω
Πολύ μεγάλο είναι το πρόβλημα στο λιμάνι της Κω, μετά τον ισχυρό σεισμό, ενώ υπάρχουν ζημιές σε όλο το παραλιακό μέτωπο, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.Ο υπουργός ενημέρωσε ότι το μεσημερι θα φθάσουν στο νησί ειδικοί λιμενολόγοι της Διευθυνσης Λιμενικών Έργων του υπουργείου Υποδομών, για να εκτιμήσουν τις ζημιές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται το ενδεχόμενο, επειδή το νησί δεν έχει δεύτερο λιμάνι, να χρησιμοποιηθούν φερι μποουτ (παντόφλες), προκειμένου να μεταφέρουν επιβάτες και αυτοκίνητα, από και προς την Κω, σε λιμάνια γειτονικών νησιών που είναι προσεγγίσιμα από τα μεγάλα πλοία.
Ανακεφαλαιώνοντας - Τι ξέρουμε μέχρι αυτή τη στιγμή
- Σύμφωνα με νεότερες εκτιμήσεις σεισμολόγων ο σεισμός που έγινε στη 1.31 τα ξημερώματα στην Κω ήταν 6,6 ρίχτερ- Δυο οι νεκροί - 5 σοβαρά τραυματίες που θα μεταφερθούν στο Ηράκλειο Κρήτης
- Συνολικά πάνω από 100 άτομα πήγαν στο νοσοκομείο όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες αλλά ευτυχώς ήταν ελαφρά και αποχώρησαν
- Λειτουργικό το αεροδρόμιο της Κω - Πρόβλημα στο λιμάνι που έχει υποστεί μεγάλες ζημιές και για τον λόγο αυτό δεν μπορούν να δέσουν τα πλοία
- Οι ζημιές είναι κυρίως σε παλιά κτίρια
- Δεκάδες μετασεισμοί έχουν καταγραφεί έως 5 ρίχτερ
- Σεισμολόγοι πάντως προειδοποιούν ότι θα γίνουν αρκετοί μετασεισμοί ακόμα και 6 ρίχτερ
Κι άλλες εικόνες
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός αυτή τη στιγμή το σοβαρότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο λιμάνι καθώς έως ότου ελεγχθεί καθίσταται προσωρινά ανενεργό. Πρόσθεσε επίσης ότι κάποιοι επιβάτες φορτηγά και δίκυκλα που επιβιβάστηκαν στη Νίσυρο και στην Κάλυμνο από τη μη προσέγισση πλοίου στο νησί θα μεταφερθούν με πλοίο ανοιχτού τύπου στην Κώ στο Μαστηχάρι και στην Καρδάμαινα.
Σύμφωνα με τον κ. Τσελέντη κατά μεγάλη πιθανότητα πρόκειται για τον κυρίως σεισμό αλλά πριν φτάσουμε σε τελικά συμπεράσματα πρέπει να παρακολουθήσουμε για λίγα 24ωρα την εξέλιξη του φαινομένου και την χωρική κατανομή των μετασεισμών.
Είναι 100% σίγουρο ότι η πλούσια μετασεισμική ακολουθία θα συνεχιστεί για εβδομάδες γιαυτο απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή.
Οι κάτοικοι να αποφεύγουν τα παλιά σπίτια που έχουν οικοδομηθεί χωρίς αντισεισμικό κανονισμό και να συμβουλεύονται τα συνεγεία μηχανικών του ΟΑΣΠ που είναι στη περιοχή.
Παρακαλούνται οι κάτοικοι να μην δίνουν βάση σε ανεύθυνες διαδώσεις αλλά να συμβουλεύονται τα αρμόδια όργανα της πολιτείας."
Ακυρώθηκε η πτήση της Aegan προς Κω που ήταν προγραμματισμένη για τις 05.15
Τα σπίτια μέσα έγιναν λαμπόγυαλο
Αυτή την εικόνα μετέφερε πριν από λίγο στην ΕΡΤ η εκδότρια της εφημερίδας Σταθμός Αννα Αυγουλή. Είπε ότι όσα σπίτια ήταν στην παραλιακή έχουν πάθει πολλές ζημιές στο εσωτερικό. «Δεν έμεινε τίποτα όρθιο», είπε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, στο μεγαλύτερο μέρος του ο οικιστικός ιστός φαίνεται να έχει αντέξει.
Ο δήμαρχος Κω για το λιμάνι
Για τις καταστροφές που έχουν γίνει στο λιμάνι ο δήμαρχος Κω Γιώργος Κυρίτσης είπε ότι γίνεται έλεγχος για να διαπιστωθεί αν είναι ασφαλές να δέσουν τα πλοία. Για το μπαρ που κατέρρεσε τοιχίο και είχαμε 2 νεκρούς είπε ότι ήταν ένα παλιό λιθόκτιστο κτίριο του 1933.
Τι ζημιές έχουν γίνει
Έχει καταρρεύσει το ιερό του Μητροπολιτικού Ναού του Αγ. Νικολάου, η εξωτερική διακοσμητική κολόνα στον ΙΝ της Αγ. Παρασκευής στην πόλη της Κω. Τμήμα του Μουσουλμανικού Τεμένους στην πλ. Ελευθερίας. Τμήμα της καμάρας προς τα μπαράκια. Τμήμα του παλαιού τείχους στην αρχαία αγορά μπροστά από το Νοσοκομείου.
Κινδύνευσαν σκάφη από παλίρροια και άμπωτη στο λιμάνι της Κω – Σοβαρές ρηγματώσεις στην προβλήτα όλου του εσωτερικού λιμανιού και πίσω από τη ΔΕΗ -Καταπλακώθηκαν τουλάχιστον 3 ΙΧ στην περιοχή πίσω από τη ΔΕΗ όπου κατέρρευσε παλιά πέτρινη αποθήκη.
Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ και πολίτες ψάχνουν στα συντρίμμια για εγκλωβισμένους και τραυματίες. Προβλήματα ηλεκτροδότησης αρχίζουν να αποκαθίστανται ενώ όλο το νησί βρίσκεται στο πόδι.
Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τον φονικό σεισμό:
Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές έχουμε 2 νεκρούς - πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για τουρίστες - πάνω από 100 τραυματίες εκ των οποίων οι τρείς σοβαρά. Ο σεισμός των 6,4 ρίχτερ έγινε στις 1.31 τα ξημερώματα και είχε εστιακό βάθος μόλις 8 χλμ. Υπάρχει ήδη σε εξέλιξη μεγάλη μετασεισμική ακολουθία αλλά δεν είναι πλούσια σε μεγέθη, όπως είπε και ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος.
Αναπληρωτής διοικητής νοσοκομείου Κω: Νεκτάριος Γεωργαντής
«Προσήλθαν 100 τραυματίες στα επείγοντα του νοσοκομείου. Οι 78 ήταν ελαφρά τραυματίες και αφού τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες έφυγαν για τον χώρο τους. Εχουμε τρία περιστατικά τα οποία είναι σοβαρότερα και χειρουργούνται αυτή την ώρα».
Τσελέντης στην ΕΡΤ: Κατά μεγάλη πιθανότητα ήταν ο κύριος σεισμός
Ο σεισμόλόγος κ. Τσελέντης είπε ότι κατά πάσα πιθανότητα ήταν ο κύριος σεισμός αλλά το μικρό εστιακό βάθος δείχνει ότι θα έχουμε πλούσια μετασεισμική ακολουθία.Όπως δίπλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Λέκκας, ο σεισμός ήταν μεγέθους 6,5 ρίχτερ με επίκεντρο 15 χλμ ανατολικά της Κώ. Είχε εστιακό βάθος 8 χλμ και φορά ανατολικά-δυτικά. Οι επιστήμονες παρακολουθούν την εξέλιξη της μετασεισμικής ακολουθίας και για την ώρα δεν μπορούν να γίνουν άλλες εκτιμήσεις.
Εκτός απο τους δυο νεκρούς απο την κατάρρευση στέγης σε μπάρ υπάρχουν αρκετές ζημιές σε ολόκληρο το νησί.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Σαντορινιός τόνισε ότι σύμφωνα με την πρώτη εικόνα που του έχει δοθεί, υπάρχουν αρκετοί ελαφρά τραυματίες και σοβαριές ζημιές σε αρκετά κτίρια.
Στο νησί, πρόσθεσε, μεταβαίνει ελικόπτερο Super Puma και ελικόπτερο Σινούκ για τη μεταφορά τραυματιών στη Ρόδο.





























Δεν υπάρχουν σχόλια