Ιταλία:Στρέφεται στα αποθέματα χρυσού για να καλύψει τις δαπάνες της
Στο
στόχαστρο έβαλε τον χρυσό της χώρας η κυβέρνηση συνασπισμού των Ντι
Μάιο και Σαλβίνι προκειμένου να χρηματοδοτήσει μέρος των απαιτούμενων
δαπανών και φυσικά για να μην προβεί σε τροποποιήσεις του προϋπολογισμού
της.
Ο όγκος του χρυσού της χώρας ανέρχεται σε 2.400 τόνους
και η αξία του εκτιμάται σε τουλάχιστον 85,5 δισ. ευρώ. Βρίσκεται στα
θησαυροφυλάκια της Τράπεζας της Ιταλίας, της Βρετανίας, καθώς και στη
Βασιλεία της Ελβετίας.«Ο χρυσός είναι ιδιοκτησία του ιταλικού λαού και κανενός άλλου», τόνισε χθες ο Ματέο Σαλβίνι, επικεφαλής της Λέγκας και εκ των δύο αντιπροέδρων της κυβέρνησης, αντικρούοντας τις κατηγορίες περί παρέμβασης στην ανεξαρτησία της κεντρικής τράπεζας. Προσέθεσε, όμως, ότι δεν έχει έως τώρα μελετήσει την προοπτική να πουλήσει τμήμα του χρυσού της χώρας για να χρηματοδοτήσει δαπάνες αλλά «μπορεί να είναι πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα».
Οπως σχολιάζει σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg αλλά και η βρετανική Financial Times, η ιδέα αυτή που φέρεται να εξετάζει σοβαρά η Ρώμη, θα οξύνει την ένταση ανάμεσα στον κυβερνητικό συνασπισμό και την κεντρική τράπεζα, καθώς αποτελεί ευθεία αμφισβήτηση της ανεξαρτησίας της.
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού, η Τράπεζα της Ιταλίας έχει τα μεγαλύτερα διαθέσιμα χρυσού μετά τις ΗΠΑ και τη Γερμανία.
Πηγή: reporter.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια