Χαρίσαμε στην fraport τα αεροδρόμια της χώρας, θα τους πληρώσουμε κι από πάνω;
Όχι μόνο “δεν πληρώνει” η Fraport τα οφειλόμενα, θέλει και κρατική στήριξη για την πληρωμή δανείων ενώ ετοιμάζεται να διεκδικήσει και αποζημιώσεις!
Με την τελευταία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (1/5) η Fraport Greece, που διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ανάμεσα στα οποία τα αεροδρόμια των δημοφιλέστερων τουριστικών προορισμών, εξασφάλισε εξάμηνη παράταση των οφειλών της προς το ΤΑΙΠΕΔ.
Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στην κατάσταση του «Ελ. Βενιζέλος» και των 14 αεροδρομίων της Fraport, ώστε η κυβέρνηση να προκρίνει ως πιο επείγουσες τις ανάγκες της δεύτερης; Πιθανότατα η προτεραιότητα προκύπτει από το γεγονός ότι η Fraport είναι ιδιωτική (ως προς την Ελλάδα, διότι ως γερμανική είναι κρατική), ενώ ο ΔΑΑ ανήκει προς το παρόν (κατά 55%) στο ελληνικό δημόσιο, αν και επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί περαιτέρω κατά 30% εντός του έτους, με προνομιακό διεκδικητή ανάμεσα στους 8 που κατέθεσαν προσφορές την επίσης γερμανική Avialliance GMBh, θυγατρική της Hochtief, που ήδη ελέγχει το 40% του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας.
Η Fraport Greece (στην οποία συμμετέχει μέσω της Slentel και ο Ομιλος Κοπελούζου, ο οποίος διαθέτει και το 8% του «Ελ. Βενιζέλος») έχει πάρει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέσω των οποίων διακινούνται κάθε χρόνο πάνω από 30 εκατ. επιβάτες, έναντι υποτιθέμενου τιμήματος 1,2 δισ. που καταβλήθηκε εφάπαξ το 2017, με ένα πρόσθετο ετήσιο «νοίκι» 22,5 εκατ. ευρώ και με μια ετήσια αμοιβή που αντιστοιχεί στο 28,6% των προ φόρων κερδών της από τα 14 αεροδρόμια.
Υποτίθεται ότι τα έσοδα που θα έπαιρνε το Δημόσιο από τη σύμβαση αυτή στα 40 χρόνια της παραχώρησης θα ξεπερνούσαν τα 10 δισ. ευρώ, αλλά κατά τα φαινόμενα έχουμε περάσει σε μια αντίστροφη μέτρηση, καθώς η εταιρεία όχι μόνο διεκδικεί «στάση πληρωμών», αλλά και αποζημιώσεις, ενώ αμφισβητεί ουσιώδεις όρους εκτέλεσης της σύμβασης, όπως την ολοκλήρωση της κατασκευαστικής αναβάθμισης των αεροδρομίων μέχρι το τέλος του 2021, όπως είχε συμφωνηθεί.
Η κατανομή κινδύνων που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης προκύπτει από τη σχετική αναφορά της σύμβασης σε γεγονότα ανωτέρας βίας.
Με βάση τα όσα αυτή αναφέρει, γεγονός ανωτέρας βίας σημαίνει: α) όλα εκείνα τα γεγονότα ή τα περιστατικά ή τις συνέπειές τους που δεν υπόκεινται στον έλεγχο ή την επιρροή των μερών και που δεν θα μπορούσαν να προβλεφθούν ή να αποτραπούν ή να παρεμποδιστούν ακόμα και αν τα μέρη είχαν επιδείξει ιδιαίτερη σύνεση και β) κάθε συμβάν ή περιστατικό για την επέλευση του οποίου κανένα μέρος δεν είναι υπόλογο.
Ανεξάρτητα όμως από αυτή τη διευθέτηση περασμένων οφειλών ξεκινάει τώρα, όπως προαναφέρθηκε, και η διαδικασία που ενδεχομένως να καταλήξει σε αποζημιωτικό δικαίωμα της παραχωρησιούχου.
με πληροφορίες από efsyn.gr, kathimerini.gr, mononews.gr
Fair Notice -Mε επιφύλαξη παντός νόμιμου δικαιώματος:Το newsplanet09 όπως και η σελίδα μας Ellas-Planet στο facebook απαγορεύει ρητώς από 9/6/20 οποιαδήποτε επισήμανση ή χαρακτηρισμό των άρθρων του από μη αναγνωρισμένες από το Ελληνικό κράτος, αλλά και τους διεθνείς νόμους προστασίας ατομικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθερίας άποψης και ιδεών από διαδικτυακές οργανώσεις, οι οποίες δεν συνάδουν με το Σύνταγμα & τους νόμους της χώρας μας, και τις οποίες δεν αναγνωρίζουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια