«Αδιανόητο να αποδεχτούμε την Τουρκία στην ευρωπαϊκή άμυνα», λέει ο Πρ.Παυλόπουλος

«Αδιανόητο και μόνο να σκεφτόμαστε –και πολύ περισσότερο να αποδεχθούμε- ότι η Ε.Ε. δημιουργεί τώρα πια  την Ευρωπαϊκή Άμυνα και σε αυτό καλεί την Τουρκία να μετάσχει, και δη ενεργώς», δηλώνει ο πρώην Προέδρος της Δημοκρατίας, Ακαδημαϊκός και Επίτιμος Καθηγητής του ΕΚΠΑ  Προκόπης Παυλόπουλος, σε συνέντευξη του στην Όλγα Τρέμη.

Η κυβέρνηση να ακούει;

Ο κ.Παυλόπουλος δήλωσε:

Είναι αδιανόητο και μόνο να σκεφτόμαστε –και πολύ περισσότερο να αποδεχθούμε- ότι η Ε.Ε. δημιουργεί τώρα πια  την Ευρωπαϊκή Άμυνα και σε αυτό καλεί την Τουρκία να μετάσχει, και δη ενεργώς. Θα συνιστά πραγματική κατάπτωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης αν συμβεί κάτι τέτοιο. Για να μας δώσει τι η Τουρκία; Αυτά τα οποία παράγει και διαθέτει η Τουρκία ως οπλικά συστήματα, όποια παράγει, μπροστά σε αυτά που μπορεί να παράξει η Ε.Ε. είναι από στοιχειώδη έως αμελητέα. Είναι λοιπόν προσβολή για την Ε.Ε. να μιλάμε περί συμμετοχής της Τουρκίας σε τέτοιου είδους σχεδιασμούς ως προς το μέλλον της και να διαπραγματευόμαστε επιπλέον ότι είναι δυνατόν η Τουρκία – αυτή η αντιδημοκρατική Τουρκία, αυτή η διεθνώς αναξιόπιστη Τουρκία – να έχει οποιονδήποτε λόγο στην Ευρωπαϊκή Άμυνα. Ας κάνει η Μεγάλη Βρετανία –που δεν είναι μέλος της Ε.Ε.- ό,τι θέλει με την Τουρκία. Άλλωστε ξέρουμε καλά ότι η Μεγάλη Βρετανία δεν ενδιαφέρεται για το μέλλον της Ε.Ε.. Επιπροσθέτως είναι διαχρονικώς εχθρική απέναντι σε Ελλάδα και Κύπρο, αφού αυτή προκάλεσε και επέτρεψε στην Τουρκία να δημιουργήσει και να συντηρεί και σήμερα το Κυπριακό.

Έχουμε καθ’ όλα το δικαίωμα να επικαλεσθούμε την συνδρομή της Ε.Ε. για τα Εθνικά μας θέματα

Αν μπορούμε να επικαλεσθούμε – βγάζω έξω τις ΗΠΑ, βγάζω έξω το ΝΑΤΟ- την Ε.Ε. επ’ αυτού απαντώ ναι, μπορούμε να την επικαλεσθούμε. Και είναι υποχρεωμένη να συνδράμει την Ελλάδα.  Γιατί εδώ μιλάμε για έδαφος, θάλασσα, αέρα που είναι και έδαφος, θάλασσα και αέρας και της Ε.Ε. Όταν μιλάμε παραδείγματος χάριν για Υφαλοκρηπίδα, όταν μιλάμε για Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, με βάση το Ευρωπαϊκό Δίκαιο ας μην ξεχνάμε ότι αυτά είναι και Υφαλοκρηπίδα και Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και της Ε.Ε. Ας το καταλάβουν και οι Εταίροι μας ότι αν η Ελλάδα αποφασίσει σε αυτό το σημείο να μην υποχωρήσει, υποχρεούται η Ε.Ε. να βοηθήσει. Επιπροσθέτως θα το πω ευθέως: Δεν μπορεί να έχει ο κόσμος φόβο για μια Τουρκία, η οποία σε ό,τι αφορά τα θέματα αυτά δεν θα τολμήσει να έχει τέτοια αντίδραση απέναντι στην Ελλάδα. Το τονίζω, δεν θα τολμήσει η Τουρκία να κάνει θερμό επεισόδιο. Η υπεροχή μας, ιδίως στη θάλασσα και στον αέρα, είναι τέτοια σήμερα -και θα είναι ακόμη μεγαλύτερη στο μέλλον- ώστε δεν τολμάει η Τουρκία. Γι’ αυτό τώρα, που αρχίζουν οι έρευνες με την “Chevron Corporation”, είναι η μεγάλη ευκαιρία να κάνουμε πράξη την εφαρμογή του ν. 4001/2011 και ν’ ανακηρύξουμε ΑΟΖ παντού στην Ανατολική Μεσόγειο σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας,  διευκρινίζοντας και καθιστώντας σαφές γενικώς και ότι όλα τα νησιά μας –συμπεριλαμβανομένου του Καστελορίζου όπως και  των νησιών που ακόμη και αν δεν κατοικούνται μπορούν να συντηρούν  οικονομική ζωή αυτοδυνάμως- έχουν Υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ. Τέλος, και μολονότι δεν έχει προσχωρήσει η Τουρκία στην Σύμβαση του Montego Bay του 1982 περί του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας, δεσμεύεται από αυτή, επειδή παράγει πλέον γενικώς παραδεδεγμένους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου ισχύοντες erga omnes.

 Οι εξελίξεις στην Τουρκία

Πρέπει να μας προβληματίσει πολύ αυτό που συμβαίνει  στην Τουρκία. Και είναι η πολλοστή φορά που συμβαίνει. Αν παρατηρήσουμε την Τουρκία από το 1923, όταν δημιουργήθηκε από τον Κεμάλ ως ανεξάρτητο κράτος, θα διαπιστώσουμε ότι σε αυτόν τον αιώνα- πέρασε ένας αιώνας και κάτι παραπάνω- είναι ένα κράτος που ουδέποτε κυβερνήθηκε υπό πραγματικά δημοκρατικό καθεστώς. Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο είχε συγκεκαλυμμένες δικτατορίες ή και απροκάλυπτες δικτατορίες. Ιδίως μετά το 2017, όταν πλέον αναθεώρησε δημοψηφισματικώς το Σύνταγμα ο Ερντογάν και επέβαλε το προεδρικό σύστημα, έως σήμερα στην ουσία εκεί ισχύει μία συγκεκαλυμμένη και τώρα πια απροκάλυπτη δικτατορία. Το βλέπουμε αυτό και σήμερα με τον Εκρέμ Ιμάμογλου. Αλλά το μεγάλο ζήτημα συνίσταται στο εξής: Είναι δυνατόν η Δύση, η Ε.Ε., εμείς οι Έλληνες ως Δύση και ως Ε.Ε., να υποχωρούμε μπροστά σε τέτοια φαινόμενα, δήθεν στο όνομα των καλών σχέσεων, και να δεχόμαστε ότι θα πραγματοποιήσει ο Έλληνας Πρωθυπουργός επίσκεψη εκεί χωρίς να επισημάνει τα υφιστάμενα μείζονα θέματα δημοκρατίας; Πρέπει λοιπόν ως Έλληνες που έχουμε τόσο δοκιμαστεί από την έλλειψη δημοκρατίας στο παρελθόν, να την υπερασπιστούμε, πρέπει δε να το κάνει και η Ε.Ε. Και πρέπει να το κάνουμε εμείς γιατί αν περιμένουμε από τις ΗΠΑ, με το δόγμα Τραμπ America First (σ.σ. πρώτα η Αμερική) και αυτόν τον οικονομισμό που δεν έχει όρια, τότε δεν πρόκειται να φτάσουμε πουθενά. Είναι αποστολή κατ’ εξοχήν της Ε.Ε. να υπερασπισθεί την δημοκρατία και να βάλει την Τουρκία στην θέση της. Η Τουρκία στην εποχή του Ερντογάν κάνει τέτοιου είδους κινήσεις θράσους «εκεί που την παίρνει» για να το πω έτσι, εκεί που η ίδια θεωρεί ότι είναι δυνατόν να το πράξει γιατί δεν θα έχει αντιδράσεις. Ορθώς λοιπόν ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ακύρωσε την επίσκεψή του στην Τουρκία. Διότι είναι αδύνατον ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Χώρας μέλους της Ε.Ε., με αυτού του είδους την κατάσταση προσβολής βασικών θεσμών και αρχών της δημοκρατίας, να πάει εκεί και να πει «δεν συμβαίνει τίποτα».

Militaire News

Ακολουθήστε το newplanet09.gr στο Google News και στο instagram για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα μας.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από enot-poloskun. Από το Blogger.