Ο γιος του Χάφταρ συναντήθηκε με Δένδια και Α/ΓΕΕΘΑ στην Αθήνα!




Ο Χάλεντ Χάφταρ γιος του στρατάρχη Χάφταρ που ελέγχει την ανατολική Λιβύη που έχει προαχθεί σε αντιστράτηγο και τεθεί επικεφαλής των ενόπλων δυνάμεων, βρέθηκε στην Αθήνα, επικεφαλής μιας 20μελούς -όπως πληροφορείται το DP- αντιπροσωπείας και συναντήθηκε με τον ομόλογό του αρχηγό ΓΕΕΘΑ στρατηγό Χούπη και τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Δένδια.

Η είδηση δημοσιεύεται σε λιβυκά μέσα ενημέρωσης, καθώς η ελληνική πλευρά τήρησε σιγή ιχθύος για το θέμα. Σύμφωνα με τις αναφορές “οι δυο πλευρές συζήτησαν τρόπους επέκτασης της στρατιωτικής συνεργασίας μεταξύ των λιβυκών και των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, ενώ αντάλλαξαν απόψεις σε αριθμό θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος, κατά τρόπον που εξυπηρετεί τα συμφέροντα και των δυο χωρών και συμβάλει τις υποστηρικτικές για την ασφάλεια και τη σταθερότητα της περιοχής”…

Θεωρείται βέβαιο ότι ένα από τα θέματα που τέθηκε στις συνομιλίες, είναι αυτό της παρεμπόδισης άφιξης στην ανατολική Λιβύη, πλοίων που μεταφέρουν διάφορα συστήματα για τις ένοπλες δυνάμεις της. Σε πρόσφατο δημοσίευμα (22 Οκτωβρίου 2025) καταγράφονταν δυο περιπτώσεις. Η πρώτη αφορούσε παρέμβαση της ισπανικής Ακτοφυλακής για το πλοίο “LILA MUMBAI” με σημαία Λιβερίας το οποίο φέρεται να μετέφερε 10 μικρά περιπολικά σκάφη, τα οποία είχαν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Grandweld στο Ντουμπάι. προορισμό φέρεται πως είχαν την ταξιαρχία “Tariq Bin Ziyad”, επικεφαλής της οποίας είναι ο επισκέπτης στην Αθήνα…

Λόγω των εξαιρετικών σχέσεων της Ισπανίας με την Τουρκία, η οποία στηρίζει την κυβέρνηση της Τρίπολης στα δυτικά, η πρωτοβουλία των Ισπανών είναι κατανοητή. Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για άλλη μια περίπτωση στην οποία ενεπλάκησαν ευθέως και τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα. Προφανώς, το θέμα αυτό τέθηκε στις συνομιλίες του Χαλέντ Χάφταρ στην Αθήνα.



Όπως είχε αποκαλύψει τον περασμένο Ιούλιο το DP, o Ιταλός διοικητής της επιχείρησης IRINI της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Υποναύαρχος Alessandro Di Biasi), είχε δώσει εντολή για διενέργεια νηοψίας στο πλοίο “AYA”, ελληνικών συμφερόντων (VRS Maritime Services με έδρα τον Πειραιά), κοντά στον Κόλπο της Σύρτης πηγαίνοντας για τη Βεγγάζη, ενώ είχε αιτηθεί τη συνδρομή της ελληνικής φρεγάτας F-465 “ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ”.

Όπως εξελίχθηκε η υπόθεση αυτή είχε προκαλέσει συζητήσεις αναφορικά με το ευρύτερο παίγνιο που εξελίσσεται στη Μεσόγειο… Το πλοίο που έφερε σημαία Παναμά, είχε ξεκινήσει από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) μεταφέροντας φορτηγάκια πολιτικού τύπου, τα οποία όμως στην καρότσα έφεραν δίδυμα πολυβόλα. Εν ολίγοις, η Ελλάδα, λόγω της επιχείρησης της ΕΕ εμφανιζόταν να συμμετάσχει σε μια υπόθεση που ενέπλεκε τα Εμιράτα, στρατηγικό σύμμαχο της Αθήνας, ενώ εξυπηρετούσε την Τουρκία, καθώς η Άγκυρα πάντα στήριζε τη λιβυκή κυβέρνηση.

Ο λόγος για τον οποίο δεν ανακοινώθηκε η συνάντηση του υιού Χάφταρ με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας δεν έχει διευκρινιστεί. Εικασίες μπορούν να γίνουν, ωστόσο, μετά τη δημοσιοποίηση της επίσκεψης από λιβυκά μέσα ενημέρωσης, η ελληνική κυβέρνηση λογικά θα τοποθετηθεί. Αυτό δεν αλλάζει ασφαλώς το δεδομένο, ότι η υπόθεση χρήζει πολύ προσεκτικού διπλωματικού χειρισμού.

Βέβαια, η συνάντηση με τον Νίκο Δένδια θυμίζει το “πώς αλλάζουν οι καιροί“, καθώς κατά τη θητεία του στο υπουργείο Εξωτερικών είχε λάβει συγκεκριμένη θέση για την εξέλιξη των σχέσεων της Ελλάδας με την πλευρά Χάφταρ, αναθεωρώντας την τότε ελληνική προσέγγιση. Ωστόσο, αυτό είχε συμβεί τον Μάιο του 2020, διότι τόσο το 2019 όσο και εν συνεχεία το 2022, είχε συναντηθεί με τον ίδιο τον Χάφταρ, καθώς οι εξελίξεις στο πεδίο το επέβαλαν για την ελληνική διπλωματία…



Ακολουθήστε το newplanet09.gr στο Google News και στο instagram για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από enot-poloskun. Από το Blogger.