Επιθέσεις με ρουκέτες της Χεςμπολάχ κατά Ισραήλ,το Ιράν έβαλε περίπου δώδεκα νάρκες στα Στενά του Ορμούζ σύμφωνα με τοReuters κα ο Τράμπ δηλώνει ότι ο πόλεμος θα τελειώσει πολύ σύντομα
Ένας ανώτερος διοικητής των Φρουρών της Επανάστασης (IRGC) ισχυρίστηκε ότι το Ιράν διαθέτει πυραύλους που μπορούν να εκτοξεύονται υποβρυχίως, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν τις επόμενες ημέρες.
«Διαθέτουμε πυραύλους που εκτοξεύονται από το νερό και η ταχύτητά τους είναι 100 μέτρα (328 πόδια) ανά δευτερόλεπτο. Ενδέχεται να τους χρησιμοποιήσουμε τις επόμενες ημέρες», μετέδωσαν ιρανικά κρατικά μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα τον Αλί Φανταβί, ανώτερο διοικητή των IRGC.
Ο ίδιος ισχυρίστηκε επίσης ότι μόνο το Ιράν και η Ρωσία διαθέτουν την τεχνολογία για τέτοιου είδους όπλα.
Ιρανοί αξιωματούχοι τις τελευταίες ημέρες έχουν προβεί σε μια σειρά προειδοποιήσεων και δηλώσεων που υπογραμμίζουν τις πυραυλικές και ναυτικές δυνατότητες της χώρας, με αναλυτές να διαβλέπουν μία στοχευμένει στρατηγική της Τεχεράνης που προσπαθεί να πείσει ότι διαθέτει επιλογές για να απαντήσει σε πιέσεις ή επιθέσεις.
Η Χεζμπολάχ εκτόξευσε 100 ρουκέτες σε μπαράζ επιθέσεων στο βόρειο Ισραήλ
Η φιλοιρανική οργάνωση Χεζμπολάχ εκτόξευσε περίπου 100 πυραύλους από τον Λίβανο στο βόρειο Ισραήλ σε επίθεσή της το βράδυ της Τετάρτης (11/3), σύμφωνα με εκτιμήσεις του IDF.
Οι πύραυλοι εκτοξεύτηκαν από διάφορες περιοχές του Λιβάνου, ενεργοποιώντας σειρήνες στη Χάιφα και σε όλη τη Γαλιλαία, καθώς και τα Υψίπεδα του Γκολάν.
Αυτή είναι η μεγαλύτερη επίθεση της Χεζμπολάχ στο Ισραήλ από τότε που εντάθηκαν οι εχθροπραξίες στις αρχές αυτού του μήνα.
Reuters: Το Ιράν έβαλε περίπου δώδεκα νάρκες στα Στενά του Ορμούζ
Το Ιράν τοποθέτησε περίπου δώδεκα νάρκες στα Στενά του Ορμούζ, σύμφωνα με δύο πηγές που είναι εξοικειωμένες με το θέμα.
Η κίνηση αυτή ενδέχεται να περιπλέξει την επαναλειτουργία του στενού θαλάσσιου διαδρόμου, ο οποίος αποτελεί σημαντική διαδρομή για τη μεταφορά πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Μία πηγή ανέφερε στο Reuters ότι οι θέσεις των περισσότερων ναρκών είναι γνωστές, αλλά αρνήθηκε να αποκαλύψει πώς οι ΗΠΑ σχεδιάζουν να τις αντιμετωπίσουν.
Το Ιράν απειλεί εδώ και καιρό να ανταποδώσει οποιαδήποτε στρατιωτική επίθεση τοποθετώντας νάρκες στο στενό.
Περίπου το ένα πέμπτο του παγκόσμιου πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου διέρχεται κανονικά από αυτό, και η ικανότητα της Τεχεράνης να σταματήσει τη ναυτιλία μέσω του καναλιού της δίνει τεράστια επιρροή έναντι των ΗΠΑ και των συμμάχων τους.
Σε σχετική ερώτηση που έγινε στον Ντόναλντ Τραμπ για τις 12 νάρκες, ο ίδιος απάντησε «δε νομίζω», σε δημοσιογράφους το απόγευμα της Τρίτης.
Τραμπ: «Ο πόλεμος θα τελειώσει σύντομα»
Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στο Axios σε μια σύντομη τηλεφωνική συνέντευξη την Τετάρτη ότι ο πόλεμος με το Ιράν θα τελειώσει «σύντομα» επειδή «δεν έχει μείνει πρακτικά τίποτα να στοχεύσουμε».
«Λίγα πράγματα εδώ και εκεί… Όποτε θέλω να τελειώσει, θα τελειώσει», δήλωσε ο Τραμπ κατά τη διάρκεια της πεντάλεπτης τηλεφωνικής συνέντευξης.
Ακόμα και αν ο Τραμπ δηλώνει δημοσίως ότι η επιχείρησή του έχει σε μεγάλο βαθμό επιτύχει τους στόχους της, αξιωματούχοι των ΗΠΑ και του Ισραήλ λένε ότι δεν έχει δοθεί καμία εσωτερική οδηγία για το πότε θα σταματήσουν οι μάχες.
Παράλληλα, ο Τραμπ επιβεβαίωσε ότι αμερικανικά πλήγματα την Τρίτη κατέστρεψαν 16 σκάφη που χρησιμοποιούνταν για την τοποθέτηση ναρκών, γεγονός που – όπως είπε – ανέτρεψε τα ιρανικά σχέδια.
«Οι αμερικανικές δυνάμεις συνεχίζουν να επιφέρουν συντριπτική στρατιωτική ισχύ κατά του ιρανικού καθεστώτος. Η στρατιωτική ισχύς των ΗΠΑ ενισχύεται, ενώ η στρατιωτική ισχύς του Ιράν μειώνεται», ανέφερε, προσθέτοντας ότι οι ιρανικές επιθέσεις με πυραύλους και drones έχουν μειωθεί δραστικά.
Επιπλέον, υπογράμμμισε ότι οι επιχειρήσεις εξελίσσονται ταχύτερα από τον αρχικό σχεδιασμό.
«Ο πόλεμος πηγαίνει εξαιρετικά. Είμαστε πολύ μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Έχουμε προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι θεωρούσαμε δυνατό ακόμη και στο αρχικό πρόγραμμα των έξι εβδομάδων», είπε.
«Στόχος τους ήταν και η υπόλοιπη Μέση Ανατολή. Τώρα πληρώνουν για 47 χρόνια θανάτου και καταστροφής που προκάλεσαν. Αυτό είναι ανταπόδοση. Δεν θα τη γλιτώσουν τόσο εύκολα» κατέληξε ο Αμερικανός πρόεδρος.
Το απόγευμα, ο Ντόναλντ Τραμπ έκανε νέες δηλώσεις προς τους δημοσιογράφους στον Λευκό Οίκο. Μεταξύ άλλων δήλωσε ότι οι ΗΠΑ κατέστρεψαν το ναυτικό, τα αντιαεροπορικά συστήματα, τα ραντάρ και την ηγεσία του Ιράν.
Και ο πρόεδρος των ΗΠΑ συνέχισε: «Και θα μπορούσαμε να κάνουμε πολύ χειρότερα, θα μπορούσαμε να καταστρέψουμε ότι ό,τι έχει απομείνει στο Ιράν μέσα σε μία ώρα. Δεν θα ήταν ποτέ σε θέση να ξαναχτίσουν αυτή τη χώρα», ανέφερε.
Δήλωσε επίσης ότι δεν ανησυχεί για το ενδεχόμενο επιθέσεων στο αμερικανικό έδαφος από δυνάμεις που υποστηρίζει το Ιράν. Παράλληλα δήλωσε στους δημοσιογράφους στον Λευκό Οίκο ότι θεωρεί πως οι πετρελαϊκές εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιούν τα Στενά του Ορμούζ.
Ακολουθήστε το newplanet09.gr στο Google News και στο instagram για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια