Σεισμοί στη Βενεζουέλα: Τουλάχιστον 164 οι νεκροί, 971 οι τραυματίες – Πάνω από 21 χιλιάδες εκτιμούν ότι θα είναι οι αγνωούμενοι



Οι σεισμοί 7,2 και 7,5 Ρίχτερ ισοπέδωσαν κτίρια στη Βενεζουέλα - Μαρτυρίες για κραυγές κάτω από τα ερείπια - Οι εκτιμήσεις για τα θύματα είναι εφιαλτικές - Το Γεωλογικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ αναφέρει ότι είναι πιθανόν να ξεπεράσουν τις 10.000 

Μάχη με τον χρόνο στα συντρίμμια δίνουν τα σωστικά συνεργεία στη Βενεζουέλα μετά τον διπλό σεισμό που χτύπησε τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης (ώρα Ελλάδας) τη χώρα της Λατινικής Αμερικής.

Οι δονήσεις μεγέθους 7,2 και 7,5 Ρίχτερ σημειώθηκαν με διαφορά μόλις 39 δευτερολέπτων. Η κατάσταση είναι εφιαλτική: Άνθρωποι και ζώα βρίσκονται μέσα στα χαλάσματα, υποδομές έχουν ισοπεδωθεί, ενώ υπάρχουν εκτιμήσεις για χιλιάδες νεκρούς.

To Γεωλογικό Ινστιτούτο των USGS υπολόγισε ότι υπάρχει πιθανότητα 44% για περισσότερους από 10.000 θανάτους και 30% για περισσότερους από 100.000 μετά τον δεύτερο κύριο σεισμό.

Η προσωρινή πρόεδρος της Βενεζουέλας, Ντέλσι Ροντρίγκες, κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ ανέφερε ότι, σύμφωνα με τον νεότερο προσωρινό απολογισμό, τουλάχιστον 164 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 971 έχουν τραυματιστεί. Άγνωστος είναι ο αριθμός των αγνοουμένων με αναφορές να κάνουν λόγο για χιλιάδες ανθρώπους.

Βενεζουέλα: Επεσαν μπετά, άνοιξαν οι τοίχοι, ήταν σαν βομβαρδισμός – Συγκλονίζει ελληνίδα κάτοικος μετά τον φονικό σεισμό

«Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα το μέγεθος της καταστροφής. Ήταν ημέρα που ο κόσμος παρακολουθούσε το Μουντιάλ και οι περισσότεροι βρίσκονταν στα σπίτια τους ή σε σπίτια φίλων, είπε ελληνίδα κάτοικος περιγράφοντας τις στιγμές μετά τον φονικό σεισμό στη Βενεζουέλα

Συγκλονίζει ελληνίδα κάτοικος της κοινότητας του Τσακάου για τις δύσκολες στιγμές που βίωσε κατά τη διάρκεια του διπλού φονικού σεισμού που έπληξε τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης τη Βενεζουέλα.

Η Ντίνα Αντωνιάδη, δικηγόρος, όπως ανέφερε,  μιλώντας στην ΕΡΤ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το διαμέρισμά της, το οποίο βρίσκεται στον 14ο όροφο μιας 24ώροφης πολυκατοικίας, καθώς το κτίριο υπέστη εκτεταμένες ζημιές και κρίθηκε ακατάλληλο για παραμονή.

Η κα Αντωνιάδη εκτίμησε ότι ο πραγματικός απολογισμός ενδέχεται να είναι πολύ βαρύτερος.

«Εδώ είναι τρεις τα ξημερώματα. Βρίσκομαι προσωρινά σε άλλη περιοχή, καθώς το κτίριο όπου κατοικώ έχει υποστεί σοβαρές ρωγμές και δεν θεωρείται ασφαλές να περάσουμε τη νύχτα εκεί. Για λόγους προστασίας αναγκάστηκα να φύγω», δήλωσε με εμφανή συγκίνηση.

Έγιναν δύο πολύ δυνατοί σεισμοί

Η κα Αντωνιάδη περιέγραψε ότι οι δύο σεισμικές δονήσεις σημειώθηκαν σχεδόν διαδοχικά.

«Έγιναν δύο ή και τρεις πολύ γρήγοροι και πολύ δυνατοί σεισμοί. Ο πρώτος ήταν 7,2 Ρίχτερ και ο δεύτερος, που κράτησε περισσότερο, 7,5 Ρίχτερ. Επικράτησε πανικός. Κατέρρευσαν γύρω μας πολυκατοικίες», ανέφερε.

Όπως είπε, για αρκετές ώρες δεν υπήρχε ηλεκτρικό ρεύμα. «Δεν είχαμε ρεύμα, δεν είχαμε τρόπο να επικοινωνήσουμε. Τώρα σιγά-σιγά αποκαθίσταται η κατάσταση και γι’ αυτό μπορώ να μιλήσω μαζί σας.»

«Σαν να είχε γίνει βομβαρδισμός»

Περιγράφοντας τις εικόνες μέσα στο διαμέρισμά της, η ελληνίδα κάτοικος έκανε λόγο για πρωτοφανείς καταστροφές στη Βενεζουέλα.

«Μας έπεσαν τα πάντα. Διαλύθηκαν τηλεοράσεις, έπεσαν μπετά, άνοιξαν οι τοίχοι. Ήταν σαν να είχε γίνει βομβαρδισμός. Φοβηθήκαμε πάρα πολύ.»

Παρότι η πολυκατοικία δεν κατέρρευσε, οι ένοικοι αναγκάστηκαν να κατέβουν από τις σκάλες.

«Οι σωλήνες είχαν σπάσει, έτρεχαν νερά παντού. Κατεβήκαμε στον δρόμο και οι άνθρωποι της ασφάλειας και του δήμου μάς έδιναν οδηγίες να απομακρυνθούμε από τα κτίρια.»,



Οι μετασεισμοί συνεχίζονται

«Ακόμα τρέμω. Πριν από λίγο είχαμε νέο μετασεισμό. Κουνιόμαστε συνεχώς.»

Όπως είπε, κατάφερε να εγκαταλείψει την περιοχή περίπου πέντε ώρες μετά τον κύριο σεισμό και φιλοξενείται προσωρινά σε συγγενείς. «Μετά από πέντε ώρες μπόρεσα να φύγω. Τώρα φιλοξενούμαι σε συγγενείς, Έλληνες. Όλοι όσοι έχουμε επικοινωνήσει από την ελληνική κοινότητα είμαστε καλά».

Η κα Αντωνιάδη εκτίμησε ότι ο πραγματικός απολογισμός ενδέχεται να είναι πολύ βαρύτερος.

«Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα το μέγεθος της καταστροφής. Ήταν ημέρα που ο κόσμος παρακολουθούσε το Μουντιάλ και οι περισσότεροι βρίσκονταν στα σπίτια τους ή σε σπίτια φίλων στη Βενεζουέλα. Φοβάμαι ότι τα νούμερα θα είναι τρομερά.»

«Οι αρχές μάς ζητούν να μη μείνουμε στα σπίτια μας»

Σύμφωνα με την ίδια, οι τοπικές αρχές έχουν ζητήσει από τους κατοίκους να μην επιστρέψουν στα σπίτια τους μέχρι να ολοκληρωθούν οι αυτοψίες.

«Μας είπαν να μη μείνουμε στα σπίτια μας. Όποιος μπορεί να φιλοξενηθεί σε συγγενείς ή φίλους να το κάνει μέχρι να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι στα κτίρια και να διαπιστωθεί ποια είναι ασφαλή.»

Πρόσθεσε ότι αρκετοί κάτοικοι πέρασαν τη νύχτα σε πλατείες και ανοιχτούς χώρους, ενώ τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν τις έρευνες στα κτίρια που κατέρρευσαν αναζητώντας εγκλωβισμένους.

«Ο σεισμός ήταν πρωτοφανής»

Αναφερόμενη στην πολυκατοικία όπου διέμενε, η κα Αντωνιάδη σημείωσε ότι, παρά τη σοβαρότητα των ζημιών, το κτίριο δεν κατέρρευσε.

«Η πολυκατοικία είναι περίπου 60 ετών και είναι πολύ καλά κατασκευασμένη, με μπετόν και σίδερα. Δεν κατέρρευσε, όμως υπέστη μεγάλες ζημιές.»

Η Ελληνίδα κάτοικος ευχαρίστησε, τέλος, την ελληνική πρεσβεία στη Βενεζουέλα για τη στήριξη της ομογένειας, επισημαίνοντας ότι η επαναλειτουργία της πριν από λίγους μήνες διευκόλυνε σημαντικά τους Έλληνες της χώρας στις δύσκολες αυτές στιγμές.



Ακολουθήστε το newplanet09.gr στο Google News και στο instagram για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από enot-poloskun. Από το Blogger.