Κατασκευή κατοικιών με υλικά που δεν ανταποκρίνονται στην ελληνική πραγματικότητα




Το όνειρο κάθε Έλληνα και κάθε ελληνικής οικογένειας ήταν και είναι να έχει ένα σπίτι, μια εστία δικιά του, ώστε να μπορεί να εναποθέσει τα όνειρα του, τον μόχθο του, να έχει μια συνέχεια.
Η στέγη με μια πλίθα, με λίγα τούβλα, με λίγο τσιμέντο. Νυχτοκάματα για να την ολοκληρώσουν, με λίγα απλά υλικά, που όμως κρατούσαν ένα σπίτι γερό και δροσερό, γιατί ζούμε σε έναν τόπο όπου έχουμε ήλιο και ζέστη τους 
10 από τους 12 μήνες.
Τι πιο απλό να φτιάξεις ένα σπίτι από τούβλα, διπλότουβλα που ανάμεσά τους είχαν υαλοβάμβακα, για να κρατάνε δροσερό το σπίτι και απέξω μαρμαρόσκονη με ασβέστη και μετά βάψιμο. Τα σπίτια μας που αντέξαν στον χώρο και στον χρόνο, στην ζέστη, στον καύσωνα, αλλά με δροσιά και αγάπη μέσα τους.

Όλα αυτά όμως άλλαξαν, όχι μόνο σταδιακά αλλά κυρίως βίαια, αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον όρο. Μας αναγκάσαν με επιδοτήσεις τύπου "ανακαινίζω σπίτι", με δάνεια μέσω των τραπεζών (όπως πάντα αυτές μας διαφεντεύουν) να κάνουμε τα σπίτια μας ενεργειακά.

Δηλαδή να τα κάνουμε ενεργειακά αυτόνομα, να απορροφά την ζέστη, με υλικά τύπου θερμοπροσόψεως, όπως το φελιζόλ, ή άλλα υλικά, ειδικά πλέγματα όπου αντί να κρατάνε την δροσιά, απορροφούν, κρατάνε την ζέστη και αναγκάζεσαι σχεδόν όλον το χρόνο να χρησιμοποιείς, αιρκοντίσιον, ενέργεια, που δεν χρειάζεται. Να δουμε μόνο την ομοιομορφία του εξωτερικού χρώματος, αυτό το γκριζομαυρο που κυριαρχεί σε όλες τις νεοδμητες πολυκατοικίες, είναι σαν να καλεί την ζέστη, τον ήλιο να μας "κάψει".

Και όλα αυτά που; στην Ελλάδα. Εδώ που έχουμε ήλιο όλες τις εποχές του χρόνου, δροσιά αλλά και ζέστη παράλληλα.

Δείτε στην Ευρώπη, εκεί που θα έπρεπε να υπάρχουν οι θερμοπροσόψεις , εκεί που κυριαρχεί το κρύο, η υγρασία, η πολύμηνη συννεφιά, δεν υπάρχουν αυτά. Μόνο εδώ στην Ελλάδα κάνουν το ακριβώς αντίθετο από αυτό που είναι αναγκαίο και ορθό.

Αλήθεια, οι καθηγητάδες τι μαθαίνουν άραγες στους φοιτητές τους; Ποιο είναι το ορθό τελικά; Ξέρουν και οι ίδιοι ή όχι; Ή κάνουν ότι ξέρουν;

Να αναλογιστούν τι πράττουν, τι καταστρέφουν. Και πάντα οι τράπεζες από πίσω, οι σκοτεινοί, όπως σκοτεινές τείνουν να γίνουν οι εστίες μας, οι οίκοι μας, με όσα κατασκευάζουν.

 

 
Ακολουθήστε το newplanet09.gr στο Google News και στο instagram για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από enot-poloskun. Από το Blogger.