Αλβανία: Διαδηλωτές κατεδάφισαν εργοτάξιο του γαμπρού Τραμπ-.Ράμα , δεν είμαι ""νονός""
Κύμα οργής και δυναμικών κινητοποιήσεων σαρώνει την Αλβανία, καθώς η κοινή γνώμη της χώρας εναντιώνεται μαζικά στα σχέδια δημιουργίας ενός πολυτελούς τουριστικού θερέτρου στο νησί Σάσον, μια επένδυση που συνδέεται άμεσα με τον Τζάρεντ Κούσνερ, γαμπρό του Ντόναλντ Τραμπ.
Οι κάτοικοι εκφράζουν την έντονη αντίθεσή τους στην παραχώρηση του δημόσιου χώρου, με την Ίνα Σκούρτι να μεταφέρει το κλίμα μιλώντας στη βρετανική εφημερίδα Guardian. Η ίδια, αναφερόμενη στο νησί όπου μεγάλωσε «κολυμπώντας στα ήρεμα και γαλαζοπράσινα νερά του», εξέφρασε την αγωνία της για το μέλλον της περιοχής, δηλώνοντας με έμφαση: «Θέλουμε πίσω τη χώρα μας».
Η συναισθηματική φόρτιση και η αγανάκτηση των πολιτών είναι διάχυτη, καθώς το συγκεκριμένο μέρος αποτελεί σύμβολο για την τοπική κοινωνία. «Είμαι εξοργισμένη. Το Σαζάν είναι το μοναδικό νησί μας, ένας μικρός παράδεισος που κρατά ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας». «Θα ήταν έγκλημα που μία χούφτα πλούσιοι θα έρθουν να το αναβαθμίσουν μεν, αλλά πετώντας εκτός τους πολίτες. Πρόκειται για έγκλημα».
Έκρηξη βίας και κατεδάφιση εγκαταστάσεων στη Σβέρνιτσα
Η γενικευμένη δυσαρέσκεια για το αμφιλεγόμενο τουριστικό έργο, στο οποίο εμπλέκονται τόσο ο Τζάρεντ Κούσνερ όσο και η σύζυγός του, Ιβάνκα Τραμπ, οδήγησε σε ξέσπασμα νέων βίαιων επεισοδίων. Στο επίκεντρο της έντασης βρέθηκε η περιοχή της Σβέρνιτσα, όπου συγκεντρωμένοι διαδηλωτές προχώρησαν στην ολοκληρωτική κατεδάφιση ενός μικρού εργοταξίου.
Η συγκεκριμένη υποδομή είχε τοποθετηθεί εκεί πριν από λίγες ημέρες, λειτουργώντας ως κέντρο επίβλεψης και συντονισμού για το αμερικανικό επενδυτικό πλάνο. Η παρουσία του και μόνο αποτέλεσε θρυαλλίδα εξελίξεων, καθώς το έργο έχει βρεθεί στο στόχαστρο έντονης κριτικής για τις σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που ενδέχεται να επιφέρει, αλλά και για τις ευρύτερες πολιτικές του προεκτάσεις.
Κατηγορίες για ξεπούλημα προγονικών γαιών
Η καταστροφή των εγκαταστάσεων αποτελεί την κορύφωση μιας σειράς διαμαρτυριών, με τους πολίτες να στρέφουν τα βέλη τους απευθείας κατά του Έντι Ράμα. Οι διαδηλωτές καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι παραχωρεί δημόσιες εκτάσεις και γη που ανήκει ιστορικά στις τοπικές κοινότητες, προκειμένου να εξυπηρετήσει ξένα κεφάλαια.
Οι αντιδρώντες υποστηρίζουν ότι οι μεθοδεύσεις αυτές γίνονται αποκλειστικά προς όφελος ισχυρών οικονομικών παραγόντων, ξένων επενδυτών και πολιτικών προσώπων, αποκλείοντας την κοινωνία από τον φυσικό της πλούτο και αλλοιώνοντας την πολιτιστική και περιβαλλοντική κληρονομιά της χώρας.
Σε μια εκρηκτική γεωπολιτική και οικονομική «βόμβα» για ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων εξελίσσεται η Αλβανία υπό την απόλυτη και αυταρχική κυριαρχία του Edi Rama, που σημειωτέον σπούδασε με χρήματα του ελληνικού λαού.
Με φόντο τις βίαιες συγκρούσεις, τις καταγγελίες για πρωτοφανές όργιο ξεπλύματος μαύρου χρήματος από ναρκωτικά και τη συστηματική υφαρπαγή των περιουσιών της ελληνικής εθνικής μειονότητας, τα Τίρανα διολισθαίνουν σε ένα σκοτεινό καθεστώς αλά Erdogan, απειλώντας ευθέως τη σταθερότητα και τα ελληνικά συμφέροντα.
Η λεγόμενη «Επανάσταση των Flamingo», η οποία έχει βγάλει δεκάδες χιλιάδες οργισμένους πολίτες στους δρόμους για εβδομάδες, φέρνει στην επιφάνεια ένα τρομακτικό παρασκήνιο διαφθοράς, όπου οι μπράβοι ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας χτυπούν διαδηλωτές και τραυματίζουν Έλληνες πολίτες, την ώρα που δισεκατομμύρια ευρώ από διεθνή κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών διοχετεύονται σε φαραωνικά τουριστικά έργα.
Ο Edi Rama, έχοντας εξασφαλίσει τον απόλυτο έλεγχο της χώρας, εφαρμόζει πιστά το πολιτικό πρότυπο του Τούρκου Προέδρου, Recep Tayyip Erdogan.
Η Αλβανία μετατρέπεται με γοργούς ρυθμούς σε έναν δούρειο ίππο της Άγκυρας στα Βαλκάνια, έναν κόμβο προώθησης των τουρκικών συμφερόντων με σαφή γεωστρατηγικό στόχο: την παρεμπόδιση και την αποδυνάμωση της κρίσιμης συμμαχίας μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ.
Όπως η αλαζονεία του Erdogan πυροδότησε τις εξεγέρσεις στο Πάρκο Gezi το 2013, έτσι και ο νεοοθωμανικός αυταρχισμός του Rama προκαλεί πλέον μαζικές κοινωνικές εκρήξεις.
Στις 30 Μαΐου 2026, η περιοχή Zvërnec κοντά στον Αυλώνα μετατράπηκε σε πεδίο μάχης.
Πολίτες και περιβαλλοντικές οργανώσεις συγκρούστηκαν άγρια με ιδιωτικούς στρατούς ασφαλείας που φρουρούσαν το εργοτάξιο ενός γιγαντιαίου τουριστικού έργου στη Λιμνοθάλασσα της Νάρτας, μια περιβαλλοντικά προστατευόμενη ζώνη που θυσιάζεται στον βωμό του κέρδους και των σκοτεινών συμφερόντων.
Πρωτοφανής πρόκληση
Η στρατηγική του καθεστώτος Rama δεν είναι απλώς περιβαλλοντική καταστροφή• είναι ένας ανοιχτός διωγμός κατά του ελληνικού στοιχείου.
Κατά τη διάρκεια των πρόσφατων βίαιων επεισοδίων, οι μπράβοι του έργου επιτέθηκαν και τραυμάτισαν σοβαρά έναν Έλληνα πολίτη, ο οποίος κατήγγειλε ότι οι αλβανικές αρχές περιέφραξαν αυθαίρετα την περιουσία του, για την οποία διαθέτει νόμιμους τίτλους ιδιοκτησίας, χωρίς καμία απολύτως ενημέρωση.
Η απάντηση του Rama στις έντονες διπλωματικές αντιδράσεις της Αθήνας ήταν μνημείο προκλητικότητας και κυνισμού.
Ο Αλβανός πρωθυπουργός, όχι μόνο υποβάθμισε τα επεισόδια, αλλά έφτασε στο σημείο να δηλώσει προκλητικά ότι «αγνοούσε την ύπαρξη ελληνικού πληθυσμού» στην περιοχή που ζητά πίσω τις περιουσίες του από την εποχή του κομμουνιστικού καθεστώτος, κατηγορώντας παράλληλα την Ελλάδα για υποκίνηση των διαμαρτυριών!
Πρόκειται για την ίδια ακριβώς μεθοδευμένη τακτική που είδαμε και στην κραυγαλέα περίπτωση του Φρέντυ Μπελέρη στη Χειμάρρα.
Η φυλάκιση του εκλεγμένου δημάρχου με κατασκευασμένες κατηγορίες δεν ήταν παρά το προπέτασμα καπνού για την κρατική απαλλοτρίωση και κατάσχεση των προγονικών περιουσιών της ελληνικής μειονότητας.
Τόσο στη Χειμάρρα όσο και στο Zvërnec, ο κοινός παρονομαστής είναι ένας: η βίαιη οικονομική και εθνοτική εξόντωση των Ελλήνων της Αλβανίας.
Μαύρο χρήμα, ναρκωτικά και το «σκιάχτρο» του γαμπρού Trump
Το Zvërnec, ένα από τα πιο παρθένα θαλάσσια πάρκα της Αδριατικής, μετατράπηκε «εν μια νυκτί» και με φωτογραφικές τροποποιήσεις της νομοθεσίας σε ζώνη «στρατηγικής επένδυσης».
Στο επίκεντρο βρίσκεται ένα φαραωνικό έργο ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο συνδέεται με την εταιρεία του γαμπρού του Donald Trump, Jared Kushner, και της Ivanka Trump.
Ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι ο Kushner χρησιμοποιείται από τον Rama ως ένα πολιτικό «σκιάχτρο» για να εκφοβίσει την τοπική κοινωνία, στέλνοντας το μήνυμα ότι όποιος αντιτίθεται στα σχέδιά του, τα βάζει απευθείας με την Ουάσιγκτον.
Πίσω όμως από τη χλιδή των σχεδιαζόμενων θερέτρων κρύβεται η απόλυτη σήψη.
Οι αλβανικές εισαγγελικές αρχές έχουν εκδώσει εντάλματα σύλληψης για τουλάχιστον 20 μεγαλοεπιχειρηματίες που εμπλέκονται σε διεθνή κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών και ξεπλύματος χρήματος.
Δισεκατομμύρια ευρώ από το εμπόριο λευκού θανάτου διοχετεύονται στις κατασκευές κατά μήκος των αλβανικών ακτών.
Μεταξύ των καταζητούμενων είναι και ο Artur Shehu (κάτοχος αμερικανικής και αλβανικής υπηκοότητας που ζει στο Μαϊάμι), ο οποίος το 2025 πούλησε εκτάσεις δίπλα στο καταφύγιο των φλαμίνγκο στην εταιρεία Albania Land Development, η οποία συνδέεται άμεσα με το έργο του Kushner!
Οι εισαγγελείς έχουν ήδη παγώσει πληρωμές-μαμούθ ύψους 128 εκατομμυρίων ευρώ.
«Ναι, υπάρχει ξέπλυμα χρήματος στην οικονομία μας»
Στο μεταξύ, η αντίδραση του Edi Rama στις αποκαλύψεις ξεπερνά κάθε φαντασία.
Σε συνέντευξή του στους Financial Times, μέσα από ένα γραφείο που «σείεται» καθημερινά από τις φωνές δεκάδων χιλιάδων διαδηλωτών, ο Αλβανός πρωθυπουργός χρησιμοποίησε χυδαία φρασεολογία, απαντώντας στις κατηγορίες ότι είναι ο «Νονός» του οργανωμένου εγκλήματος με ένα προκλητικό «άντε γαμηθείτε».
Μάλιστα, ο ίδιος ομολόγησε κυνικά την έκταση της εγκληματικής δραστηριότητας στη χώρα του, δηλώνοντας:
«Το ξέπλυμα χρήματος είναι μέρος της οικονομίας μας, αλλά δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα.
Πιστεύετε ότι δεν υπάρχει ξέπλυμα χρήματος στο Λονδίνο;»
Ο Rama, κινούμενος με την αλαζονεία της απόλυτης ατιμωρησίας, στηρίζεται στις ισχυρές του διασυνδέσεις με τον Alex Soros (επικεφαλής του Open Society Foundations), τον Jared Kushner και φυσικά τον Recep Tayyip Erdogan.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαμηνύει ότι ο σεβασμός των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν απαράβατους όρους για την ενταξιακή πορεία της Αλβανίας, όμως τα Τίρανα δείχνουν να γράφουν την Ευρώπη στα παλαιότερα των υποδημάτων τους.
Όπως πολύ εύστοχα ακούστηκε στο αμερικανικό Κογκρέσο, η ένοχη σιωπή της διεθνούς κοινότητας απέναντι σε αυταρχικούς ηγέτες στέλνει το μήνυμα σε επίδοξους δικτάτορες όπως ο Rama ότι μπορούν να υλοποιούν τις σκοτεινές τους φιλοδοξίες χωρίς κανένα απολύτως κόστος.
Η κατάσταση στην Αλβανία μυρίζει «μπαρούτι» και η Ελλάδα οφείλει να είναι έτοιμη για μια σοβαρή κλιμάκωση στα βόρεια σύνορά της.
Ακολουθήστε το newplanet09.gr στο Google News και στο instagram για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια